سبک زندگی اسلامی

ایجاد تمدن نوین اسلامی در پرتو حیات طیبه

سبک زندگی اسلامی

ایجاد تمدن نوین اسلامی در پرتو حیات طیبه

سبک زندگی اسلامی

شاید دنبال خیلی چیزها بودیم و آن را پیدا نکردیم اما این دلیل بر این نیست که آن مفهوم موجود نیست تنبلی از ماست که دنبال حقیقت موجود نیستیم و صبر میکنیم تا همه چیز خیلی راحت به دست ما برسدکسی که تلاش کند به آن میرسد و خدا کمک رسان او خواهد بود.بهترین حقیقت سخن ناب اهل بیت است که ما بیشتر باید دنبال آن باشیم.

بایگانی

یازده چیز است که دلیل ایجاد کبد چرب است:

1- چاقی، اضافه وزن. در چربی ها وقتی تری گلیسرید خون بالا برود کبد را چرب می کند.

2- کسانی که کم تحرکند و پر خوری دارند چند بیماری می آورد که یکی از آنها کبد چرب است.

3- کسانی که مصرف چربی زیاد دارند سرخ کردنی، تف دادنی، بو دادنی چند بیماری می آورد حتی سوزش چشم و خارش چشم و یکی هم ایجاد کبد چرب است.

4- کسانی که تخم مرغ نیمرو و یا آب پز زیاد می خورند چند بیماری می آورد که یک از آنها کبد چرب است. حتی نفریت و ورم تحال هم می آورد.

یازده چیز است که دلیل ایجاد کبد چرب است:

1- چاقی، اضافه وزن. در چربی ها وقتی تری گلیسرید خون بالا برود کبد را چرب می کند.

2- کسانی که کم تحرکند و پر خوری دارند چند بیماری می آورد که یکی از آنها کبد چرب است.

3- کسانی که مصرف چربی زیاد دارند سرخ کردنی، تف دادنی، بو دادنی چند بیماری می آورد حتی سوزش چشم و خارش چشم و یکی هم ایجاد کبد چرب است.

4- کسانی که تخم مرغ نیمرو و یا آب پز زیاد می خورند چند بیماری می آورد که یک از آنها کبد چرب است. حتی نفریت و ورم تحال هم می آورد.

5- کسانی که دیابت و بیماری قند نوع یک یا دو دارند اما بدنشان انسولین را پس می زند حتی اگر انسولین تزیریقی باشد اینها دچار کبد چرب می شوند چرا انسولین کریستال بزنند چه انسولین شیری رنگ

6- کسانی که تجمع چربی در سلول های کبدی آنها زیاد بشود، یعنی آنزیم های کبدی شان بالا باشد در آزمایش هپاتولوژی ( کبد شناسی ) که انجام می دهند و به دکترشان نشان می دهند، مشخص شود که آنزیم های کبدی آنها زیاد است اینها هم اگر درمان نکنند کم کم به حالت فیبروز یا سرود کبدی می رند که چروکیدگی کبد و خشکی کبد است.

7- کسانی که خود درمانی های غلط دارند از پیش از خودشان کاهش وزنشان را سریع انجام می دهند. مثلاً در هفته بیش از دو کیلو وزنشان را کاهش می دهند. این کار هم عوارض سوء دارد علاوه بر سکته، کبد را هم چرب می کند.

8- کسانی که دیابت نوع 2 هستند اما درمان هم نمی کنند و بدخوری شان را ادامه می دهند دچار کبد چرب می شوند.

9- کسانی که داروهای شیمیایی خاص مصرف می کنند که اثر سوء بر روی کبد دارد. مخصوصاً آنتی بیوتیک ها چرک خشک کن ها بدون تجویز متخصص، بدون آنکه عفونت یا چرک داخلی ثابت بشود از پیش خودشان می خورند و متأسفانه در کشور ما زیاد است.

10- کسانی که آب آلوده، شیر آلوده یا جگر سیاه مانده گوسفند یا گاو مصرف می کنند به کبد چرب مبتلا می شوند، زیرا هر تکه از جگر سیاه به مقدار نیم کیلو پی و دنبه کلسترول بد دارد. درست است که اینها حلال گوشت هستند و خوردنش اشکال ندارد اما زندگی شهری و کم تحرکی با آن سازگار نیست. اگر چنین شخصی یکی دو تا سیخ جگر بخورد معلوم است که کبدش چرب می شود. کلسترول بد خون بالا می رود.

11- این مورد در کشورمان خیلی کم است و بعضی لات و لوت ها مشمول آن می شوند. کسانی که مسکرات و مواد مست کننده بخورند. اینها چند بیماری می آورد که یکی از آنها کبد چرب است که در طب داخلی هاریسون و طب داخلی نلسون بیان شده است.

 

درمان کبد چرب:

کبد چرب حدود 17 تا 20 راه درمان دارد. چند تا از راه های آسانش را می گویم:

1- هر روز خوردن یک مشت برگ زرد آلو

2- خوردن 7 برگ کاسنی یا یک استکان عرق کاسنی

3- خوردن عرق شاه تره

4- نیم گرم زعفران را بخورند که هم پیشگیری است هم درمان

5- کلم بروکلی به اندازه 100 گرم کافی است.

6- اگر هپاتیت پیشرفته ( نوع B ) از نوع ویروسی دارد باید آب و عسل و نعنا و سکنجبین را با هم مخلوط کنند و بخورند. یعنی یک لیوان آب یک قاشق پلو خوری عسل یک قاشق چای خوری پودر نعنا یک قاشق پلو خوری سکنجبین را با هم مخلوط می کنند و می خورند که قوی ترین درمان است برای هپاتیت نوع B که همان نوعی ویروسی است.

7- سکنجبین عنصلی را که همان پیاز دشتی و پیاز موش است و عرب ها عنصل می گویند در سکنجبین می جوشانند و آبش را صاف می کنند و روزی یک الی دو قاشق پلو خوری به فاصله 12 ساعت مصرف می کنند.

8- بعضی کارخانجات تولید دارو از بعضی از کنگرهای خاص خوراکی قرصی درست کردند که قرص متبی گفته می شود و قرص کنگ است این هم در درمان کبد چرب مفید است.

 

 

درمان دردهای استخوانی در طب سنتی:

 

افرادی که دچار عارضه های استخوان هستند مثل دیسک گردن و دیسک کمر که عوارض داخلی ندارند آیا اینگونه موارد را می توان با داروهای گیاهی بهبود بخشند؟

یک سری موارد باید قبل از بیماری و قبل از بیماری رعایت شود:

1- بار سنگین روی سرشان بلند نکنند

2- روی شانه هایشان بار برندارند مثلاً افرادی که اسباب کشی دارند یا بنایی دارند.

3- در یک حالت سر و گردنشان را زیاد نگه ندارند زیرا درهای مهرهای گردنی به وجود می آورد. مثلاً رانندگی ممتد نداشته باشند ( 6 الی 7 ساعت پشت فرمان ) زیرا عصب ها ملتهب می شود ستون فقرات پشتی، دردهای گردنی، قوص کمر، مفصل ران، مفصل زانو و مفصل مچ پا مبتال می شود. مثل مطالعه پشت سر هم، خیاطی منجق دوزی طلا کاری طلا کوب.

 

درمان:

- 10 مرتبه سرشان را رو به پایین و 10 مرتبه رو به بالا، 10 بار به چپ و 10 بار به راست به صورت ملایم دردهای شبه دیسک مفصلی با همین نرمش ملایم خوب می شوند. روزی یک بار این 4 تا 10 بار را تکرار کند.

- با روغن سیاه دان خالص که در روغن زیتون جوشیده گردنشان را به طرف بال ماساژ بدهند.

- اگر دچار خوردگی نوک استخوان ها بود و توأم با التهاب بود با همین روغن سیاه دانه موضع درد را ماساژ بدهند.

- با روغن زماد 20 دقیقه قبل از حمام محل درد را ماساژ بدهند. از چسب های شیمایی قوی تر است.

- برای ساییدگی های مهره ای که به کمک سی تی اسکن و تشخیص متخصص مفاصل یا دیسک و سیاتکی مشخص شد به جای قرص های کلسیم دی یا کلسیم غضروف آمریکایی می توانند:

1- سه شیره یعنی شیرۀ انگور، خرما و توت را روی یک قاشق پلو خوری بخورند.

2- شیر عسل بخورند روزی یک قاشق پلو خوری

3- شیر خرما

اینها بسیار مفید و عالی هستند. این 3 روش برای کسانی که پوکی استخوان با استروپروز و یا مصرف پودر سنجد و شیر که بسیار عالی است و به مریضها خوب جواب داده و راضی هستند کسانی که نرمی استخوان یا راشیتیسم دارند و وزن بدنشان را ساق پا تحمل نمی کند و ساق پایشان پرانتزی شده باید روغن سیاه دانه یا روغن زیتون یا کنجد در نور آفتاب ماساژ می دهیم و باید در خوراکشان پودر سنجد و شیر، شیر خرما، شیر عسل و مصرف 3 شیره گنجانده شود.

 

درمان سرفه کودکان در طب سنتی:

 

یکی از مواردی که امروزه خیلی شایع است و ممکن است به خاطر آلودگی هوا و یا ویروسی باشد سرفه های کودکان است که به تبع آن احساس سوزش در گلو دارند و سرفه های متعدد می کنند از چه نوع درمان گیاهی باید استفاده کنند؟

1- اگر از آلودگی هوا باشد در پیک بار ترافیک نباید بیرون بیایند یعنی ساعت های 10 صبح تا 2 بعد از ظهر و بعد از ظهرها ساعت 4 تا 6 یا 7 بعد از ظهر در پیک بار ترافیک نباید بیرون بیایند. زیرا هم ذرات معلق در هوا آئروسل زیادست و هیدرو کربن ها که تکرار سرفه های خشکشان بیشتر می شود و شبه آسم و شبه برونشیت حاد می شود.

2- با ماسک کاغذی حداقل باید بینی و دهانشان را بگیرند. عمر مفید این ماسک ها فقط 2 ساعت است و بعد از 2 ساعت باید دور انداخته شوند نه اینکه هر روز در جیبشان بگذارند و بروند سر کار و دو بار استفاده کنند. اگر گرد و خاک بود می توانند کمی آن را مرطوب کنند. اگر بخارات سمی بود مثل آرسینک، آمونیاک، روغن واسکازین باید این ماسک را با کمی سرکه مخلوط کند تا این محلول های شیمیایی را قبل از اینکه به بینی و حلقش برسد خنثی کند.

3- اغلب در کودکان به خاطر بدخوری و غلظت پدرهای عزیز است اینکه فرزندشان را دوست دارند و از جویدن بچه خششان می آید به بچه دائماً شکلات و نارنگی می دهد. شکلات و نارنگی هم تورم لوزه های جا....... می آرود. هم تورم لوزه سوم را تشدید می کند و هم باعث ایجاد سرفه های خشک و تکرار سرفه و کم کم دچار سرفه های خلتی می شوند. پس شکلات های مختلف و انواع نارنگی را از جیره غذایی بچه حذف کنند. این کار 50% از بیماری بچه را درمان می کند.

4- اگر سرفه های مکرر کودک تازه پیدا شده است باید میوه خرمالو که یک میوه قوی ضد سرفه است به کودک داده شود. می توان یک چهارم تا یک میوه کامل کم کم به کودک خورانده شود. اگر بچه کودک است یک قاشق چای خوری له شود و به بچه داده شود. به جای شربت های اکسبکتورانت یا ضد احتقان می تواند استفاده شود و قوی تر است.

5- اگر فصلی باشد که خرمالو نباشد. می توان کاس برگ ها و دم برگ ها را نگه دارند و در یک قوری کوچک 3 استکان آب ریخته شد بریزند و بگذارند 20 دقیقه بجوشد. اگر بچه کم سن و سال بود یکی دو قاشق چای خوری به بچه داده شود و برای بزرگترها در 24 ساعت یک استکان مصرف شود. با این کار سرفه های مکرر قطع می شود. اما اگر کسی سرفه های خشک مکرر مزمن و چندین ساله دارد باید از مخلوط شکر تیغان که از گیاه دم اسب است همراه با گل زوفا و عناب مصرف کنند. این داروهای گیاهی باید از عطاری هایی که تخصص دارند خریداری شوند. یعنی عطاری ها گیاه شناس نیستند شخصی برود نزد یک دکتر گیاهی. گاهی بعضی عطاری ها دارو فروش هستند اما داروساز یا دکتر دارویی نیستند. در بحث گیاهان دارویی هم باید نزد دکتر دارویی بروند. در سطح مشهد مقدس 12 خرد از دانشگاه فردوسی مشهد اجازه دارند تا نسخه نویسی کنند و دارو بسازند و عرضه کنند. بقیه عطاری ها دارو فروش هستند.

6- داروی ترکیبی شکر تیغال و گل زوفا و عناب را باید به این روش مصرف کنند: 3 مثقال شکر تیغال، 4 مثقال گل زونا و 5 مثقال عناب را پودر می کنیم و با هم مخلوط می کنیم. یک قاشق چای خوری را در یک استکان ریخته و روی آن آب جوش ریخته و بعد از 10 دقیقه صبر کند و هم بزند و وقتی ولرم شد قرقره کند و قورت بدهد. با این روش سرفه های خشک مزمن قط می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی